Вимоги до мотиваційного листа
Мотиваційний лист до Коледжу подається одночасно з документами, в електронному вигляді (або паперовій формі для осіб, які подають заяву в паперовій формі), в якому у стислій формі необхідно викласти всі ключові відомості про себе, аргументувати свій вибір і наголосити на можливості користі від вас для закладу освіти. Це різновид ділової кореспонденції, яка має офіційно-діловий стиль. Тут неприпустимі емоції, образність, ліричні відступи, літературні приклади. Текст листа вступник може набрати або скопіювати у відповідне поле в електронному кабінеті.
Структура мотиваційного листа
Обсяг 1–2 сторінки. Текст варто розбити на абзаци.
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону).
Шанобливе звертання є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата (наприклад: «Шановний Василю Михайловичу!»).
Вступ – коротка вступна частина передбачає окреслення напряму викладу, має містити мету написання мотиваційного листа. Вступ розміщується через один рядок після звертання, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається його мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині коротко пояснюються причини обрання Коледжу і як навчання у ньому сприятиме професійному розвитку і зростанню абітурієнта.
Основна частина структурується на кілька абзаців, що мають текстово завершений вигляд. Містить приклади діяльності, успіхів і досягнень вступника, а також демонстрацію його особистих якостей і умінь. Ця частина починається з другого абзацу мотиваційного листа та складається з двох- трьох абзаців і розпочинається з характеристики професійних цілей вступника, описанням, що саме його цікавить в обраній ним освітній програмі та професії, ким він себе бачить після завершення навчання тощо. Це свідчить про мотивацію та усвідомлення вибору освітньої програми на здобуття відповідної професії. Описуються факти академічних та соціальних здобутків з певних предметів, які пов’язані з освітньою програмою (успіхи у навчанні, спорті, участь у проектах і майстер-класах, володіння іноземними мовами тощо. Подана інформація може позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання.
Висновок – підсумкова частина листа. Вона має завершуватись підсумком у два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і вказують на його впевненість у правильному виборі освітньої програми та кар’єрними очікуваннями абітурієнта.
Вступник письмово в довільній формі викладає інформацію такого змісту:
– особиста мотивована зацікавленість у вступі на певну (вибрану) освітньо-професійну програму (спеціальність);
– власні відповідні очікування, досягнення у навчанні та інших видах діяльності (технічна творчість, спортивні результати, розвиток в художній самодіяльності, успіхи в ІТ-технологіях);
– власні сильні та слабкі сторони в навчальній чи творчій діяльності;
– досягнення в навчанні та інших видах діяльності в школі до вступу в коледж;
– можливо додати копії (фотокопії) матеріалів, які викладені в мотиваційному листі;
– даний документ вступник заповнює самостійно.
ПРИКЛАДИ НАПИСАННЯ МОТИВАЦІЙНОГО ЛИСТА
Голові приймальноі комісії
ВСП”Донбаський аграрний
фаховий коледж СНУ ім. В. Даля”
Олені Воронцовій
Залевського Івана Євгеновича
Донецька обл.
м. Костянтинівка
вул. Ломоносова,310
тел. 050 831 50 75
Шановна Олено Миколаївно!
Звертаюся до Вас з приводу вступу на спеціальність «Садово-паркове господарство» в якій я дуже зацікавлений. Навчання у ВСП «Донбаський аграрний фаховий коледж» – одному з кращих навчальних закладів України, є моїм шансом збагатити свої знання, зрости особисто і професійно та зробити свій внесок у розвиток держави та суспільства, працюючи на рідній землі.
Зацікавленість до подібної спеціальності виникла завдяки моїй творчій натурі, і тому батьки скерували мене в цьому напрямку. Зараз у мене є доволі об’ємна колекція малюнків та дизайн-проектів, саме цьому я навчився на уроках малювання і дизайну, які відвідував. На даний момент продовжую розвивати свої навички в цій галузі: вивчаю комп’ютерні програми для розробки дизайну, відвідую уроки малювання, а деякі мої роботи були нагороджені на регіональних та національних конкурсах. Також цікавлюся питаннями щодо роботи з картами та планами, основами та принципами озеленення.
Останні роки у школі я намагався більше дізнатися про такі предмети, як інформатика, малювання, біологія, дизайн. Виходячи з цього я зрозумів, що ландшафтний дизайн включає в себе велику кількість різнопланових робіт: починаючи безпосередньо з дизайну, підбору матеріалів для облаштування території і закінчуючи науково обґрунтованим вибором рослин і культур для озеленення. У мене з’явилося невгамовне бажання навчатися у Вашому коледжі та поглиблено вивчати галузь ландшафтного дизайну. Я прагну здобути знання, а також освоїти нові технології, які є необхідними в майбутній роботі.
Як одне з головних професійних досягнень, я хотів би зазначити свою роботу у відповідних гуртках своєї школи. Завдяки цьому досвіду, я здобув практичні навички проектування та планування, прагну навчатися азів роботи з професійними комп’ютерними програмами. Для мене важливо отримати освіту в коледжі та мати можливість поєднувати навчання з практикою. Тому я прагну брати участь у заходах Вашого навчального закладу разом з іншими представниками прогресивної молоді.
Я впевнений, що знання, які я отримаю навчаючись у Вашому коледжі можна буде застосовувати в майбутньому для того, щоб стати справжнім фахівцем у галузі садово-паркове господарство.
Дуже дякую, що розглянули мою заяву і сподіваюсь на Вашу позитивну відповідь.
З повагою, Залевський Іван Євгенович
Голові приймальноі комісії
ВСП “Донбаський аграрний
фаховий коледж СНУ ім. В. Даля”
Олені Воронцовій
Попок Діана Василівна
Рівненська обл.
Сарненський рн.
С. Томашгород
Вул. Садова 16
тел. 066 592 69 99
ШАНОВНА ОЛЕНО МИКОЛАЇВНО!
Я вирішила вступити до навчального закладу « Донбаський аграрний фаховий коледж СНУ ім. В. Даля». Прислухаючись до порад батьків, родичів, я переглянула свої уподобання та здібності, намагаючись дивитися вперед і з’ясувати як я можу якнайповніше реалізувати себе – вирішила: буду опановувати професію агронома. Я завжди хотіла бути агрономом і маю надію, що Ваш навчальний заклад може допомогти мені реалізуватися як спеціалісту в цій галузі. На мою думку, агроном, це дбайливий хазяїн, який «горить» своєю справою. Я розумію, щоб бути хорошим фахівцем, потрібно поєднувати навчання та практичну роботу.
Я щиро прагну навчатися саме у Вашому коледжі, бо переконана, що саме Ваш навчальний заклад допоможе мені розвинути себе як професіонала та лідера, що вкрай важливо для моєї майбутньої кар’єри.
Закінчивши Ваш коледж, я можу прокласти шлях до своєї мрії, оскільки навчальна програма фахового молодшого бакалавра з «Агрономії» допоможе мені здобути необхідні знання та навички, щоб стати успішним підприємцем чи фахівцем в обраній галузі.
Я також намагаюся брати активну участь у громадському житті та студентському самоврядуванні Вашого навчального закладу, бо це допоможе мені навчитися нести відповідальність не тільки за себе, але і за весь колектив.
Я знаю, що навчання на спеціальності «Агрономія» є складним завданням, однак, я переконана, що зможу опанувати всі необхідні теоретичні матеріали та відшліфувати практичні навички. Дякую за Ваш час та увагу, сподіваюся стати частиною Вашого студентського колективу.
З повагою, Попок Діана Василівна
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: